Eman diogu hasiera proiektu berriari:

Euskal mitologia eta ingurumen heziketa ardatz hartuta, proiektu berriari ekin diogu 2ziolako lagunok.

Zenbait pertsonai mitologiko aurkitu genituan, zuk badakizu zein dan zein :

• Mari: Eusko mitologiako protagonista nagusia. Mari amama edo Emakumea da, eta baso eta mendietan bizi da. Eguzkia eta ilargia kontrolatzen ditu, eta naturaren zaintzailea da.
  • Akerbeltz: Beltzez jantzitako sorgina bat da, gizakien munduan sorrarazi eta desegin nahi duten jainko edo entitate malevolo baten irudia. Akerbeltz tradizioan gaiztoen aurkako borrokan agertzen da.
  • Basajaun: Basoetako sorgin handia da, gorri-jantzi beltzez jantzita. Basoetako animaliak zaintzen ditu eta basoko jainko gisa dago ezaguna.
  • Lamiak: Iheslari mitologikoak, uretan bizi ohi direnak. Uretan ezkutatuta egon ohi dira, eta pertsona batzuk eramaten dituzte bereganatu nahi dutenean.
  • Jentilak: Giganteak dira, eta euskal mitologian hainbat izen eta ezaugarri izan ditzakete. Bereziki, Tartalo eta Mikelats jentila izeneko pertsonai mitologikoak nabarmendu daitezke.

Hau da, eusko mitologiak hainbat pertsonai eta sorkuntza mitologiko ditu, eta hauek guztiak naturarekin eta ingurunearekin loturikoak dira. Ikasleak mitologiaren mundua esploratu eta hainbat mito ezagutu ahal izango ditu, eta horrek euskal kultura eta tradizioak ezagutzeko aukera emango die.

Etiketak